Zlatovna Zlato Zprávy Magazín

Průzkum: Za módu loni kvůli rostoucí inflaci méně utrácelo 37 procent Čechů

Praha 31. ledna (ČTK) - Útratu za oblečení a obuv v minulém roce kvůli rostoucí inflaci omezilo 37 procent českých spotřebitelů. Naopak 56 procent se nenechalo zdražením ovlivnit. Vyplývá to z aktuálního průzkumu módního vyhledávače Glami.cz, kterého se letos v lednu zúčastnilo 2360 respondentů. Přibližně polovina Čechů loni šetřila tak, že nakupovala méně oblečení a obuvi, 26 procent dotázaných utrácelo jen ve výprodejích. Výsledky průzkumu dnes Glami.cz poskytlo ČTK. Více než pětina z oslovených si v minulém roce stanovila přesnou částku, kterou za oblečení a obuv utratili. Pro 56 procent z nich tento rozpočet měsíčně činil méně než 2000 korun, 28 procent si ho stanovilo mezi 2000 a 5000 korun. Pozornost k levnějším značkám a obchodům v důsledku rostoucí inflace obrátilo 18 procent respondentů, desetina také šetřila nakupováním v secondhandech. Čtyři procenta Čechů si své staré oblečení nebo obuv opravila a nosila je dál, zjistil průzkum. Loni se proti roku 2020 zvýšil podíl Čechů, kteří upřednostňovali nákup oblečení a obuvi on-line, a to z 54 procent na 69 procent. Naopak těch, kteří převážně vyhledávali kamenné prodejny, ubylo. V minulém roce jich bylo pět procent, zatímco před čtyřmi lety 18 procent. Nakupování přes internet a v kamenných obchodech podle průzkumu kombinuje 17 procent respondentů. Z těch dotázaných, kteří dávají přednost nákupu on-line, 43 procent výhodu e-shopů spatřuje v ušetřeném čase. Takřka stejný podíl si myslí, že je na internetu širší výběr značek a 33 procent e-shopy preferuje kvůli prostoru na to si nákup rozmyslet. Internetové recenze jsou důvodem pro 26 procent dotázaných a porovnávání nabídek pro 29 procent, vyplývá z průzkumu. Vyhnout se přeplněným obchodům nákupem on-line podle něj chce 29 procent Čechů. Tempo růstu spotřebitelských cen v prosinci podle dat Českého statistického úřadu zpomalilo na 6,9 procenta z listopadových 7,3 procenta. Za celý loňský rok činila průměrná míra inflace 10,7 procenta. Bylo to o 4,4 procentního bodu méně než v roce 2022, kdy ovšem byla druhá nejvyšší inflace od vzniku samostatné ČR.
Klíčová slova - ČR - trh - móda - inflace - průzkum -
Glami je původem česká firma, v roce 2013 ji založili podnikatelé Tomáš Hodboď a Michal Jirák. Na 13 trzích Glami nabízí 38.000 značek od přibližně 4600 e-shopů. Firma o sobě uvádí, že měsíčně vyhledávač navštíví 47 milionů lidí. Kromě Česka a Polska Glami působí také v Maďarsku, Bulharsku, Chorvatsku, Estonsku, Lotyšsku, Litvě, Slovinsku, Rumunsku, Slovensku, Řecku a Itálii. mib ptd - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Obchod (obo) - Magazínový servis (mag) - Mix zajímavostí (mix) - Makroekonomika (mak). ID zprávy: T2024013104490|508750. Vydána 31.01.2024 15:14:55. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Průzkum: Za módu loni kvůli rostoucí inflaci méně utrácelo 37 procent Čechů


Poptávka po zlatě loni stoupla o tři procenta na rekordních 4899 tun
Ruská centrální banka přestane zveřejňovat informace o měnové politice
Z Kuby odešlo za poslední dva roky přes půl milionu lidí, nejvíce od revoluce
Souhrnný zisk slovenských bank se loni zvýšil o 45 procent na 1,2 miliardy eur
Raiffeisenbank loni klesl čistý zisk o 27,1 procenta na 5,5 miliardy Kč

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.