Zlatovna Zlato Zprávy Politika

PR Klub: Přednostmi Pavla jsou rozhodnost a klid, u Babiše aktivita a emoce

Praha 18. ledna 2023 (ČTK) - Mezi komunikační přednosti prezidentského kandidáta Petra Pavla patří podle expertů sdružení PR Klub rozhodnost, klid, korektnost, podpora od známých tváří či vzhled. Jeho soupeř ve druhém kole voleb Andrej Babiš (ANO) pak boduje díky aktivitě, jednoduchosti svých sdělení, emocím, svému týmu i tomu, že je známou osobností. Klub sdružující profesionály v oblasti public relations a komunikace to dnes uvedl v tiskové zprávě. Bývalý vysoký představitel české armády a NATO Pavel podle PR Klubu může mezi své přednosti zařadit rozhodné i klidné vystupování, nepropadá tak panice a nenechá se rozhodit. Pozitivně experti hodnotí i Pavlovu korektnost, což dokládají například tím, že komunikačně včasně a otevřeně hovořil o své komunistické minulosti. V kampani pak Pavel může sázet na podporu známých tváří, zmiňuje PR Klub. Pavla před druhým kolem podpořila řada známých osobností, ale i většina protikandidátů z prvního kola včetně Danuše Nerudové, Pavla Fischera či Marka Hilšera. Dalším pozitivem je pro Pavla vzhled, díky kterému evokuje zastání a pevný, konzistentní postoj, stabilitu a soudržnost. Babiš si naopak může připsat k dobru, že je v kampani aktivní a nastoluje témata. Bývalý premiér již na první tiskové konferenci po sečtení hlasů prvního kola naznačil směry, kterými bude před druhým kolem kampaň vést, Pavel musí často reagovat na jeho výpady a tvrzení. Podle PR Klubu Babiš díky aktivitě většinou jako první získává mediální prostor, ať už pozitivní, nebo negativní. Mezi Babišovy přednosti řadí sdružení také jednoduchost sdělení a jejich emoční zabarvení. "Přes absenci strukturovaného plynulého projevu jsou sdělení srozumitelná všem bez rozdílu věku. Každý jeho projev je autentický, živý, nenechá publikum v klidu," uvádějí experti. Babiš se také může opřít o další výrazné tváře hnutí ANO, které ho podporují, pozitivem je i jeho delší působení v politice a s tím spojená širší známost. Mezi negativa spojená s Pavlem řadí PR Klub jeho strohost. Pavel například v debatě televize Nova zaostával za Babišem i Nerudovou ve využívání času. Na výtku moderátora reagoval slovy, že mnohomluvnost ještě neznamená, že člověk říká něco podstatného. Pavlovou nevýhodou je podle PR Klubu i to, že za tím nestojí žádná silná strana, která by mu pomáhala s komunikací. Protože neabsolvoval stovky politických diskusí, je v nich méně obratný. Slabší je podle PR Klubu Pavel také v regionech, protože se mu nepodařilo komunikačně dostat mimo velká města. Za první "vlaštovku" ve změně přístupu označují experti Pavlovo úterní setkání s příznivci v centru Ústí nad Labem. Další nevýhodou vítěze prvního kola podle specialistů na PR je, že výrazněji nepředstavil svůj expertní tým. Babiše podle PR Klubu sráží jeho agresivita, protože post prezidenta je tradičně spojený s důstojností. Postrádá také spojence, když si mimo své hnutí v politice vytvořil jen opozici vůči své osobě. Babiše před druhým kolem nepodpořil žádný z protikandidátů, jeho soupeře favorizují i vládní politické strany. Opoziční SPD pak doporučila nevolit kandidáta spojeného s vládní koalicí, Babiše však výslovně nepodpořila. Voličům naopak dává na výběr možnost napodobit kandidáta SPD Jaroslava Baštu a ve druhém kole hodit do urny prázdný lístek.
Klíčová slova - ČR - volby - prezident - média -
Babiše podle PR Klubu podporuje také minimum českých elit. V komunikaci ho rovněž sráží téma jeho komunistické minulosti, evidence ve svazcích StB, kauza Čapí hnízdo a další případy. "Budou ho provázet navždy i přes soudní výhry," konstatuje PR Klub. Mezi Babišova negativa řadí i nedůvěru, tedy že vzbuzuje pochybnosti, jaké jsou jeho opravdové zájmy. PR Klub je sdružením více než 300 profesionálů v oblasti PR. Jeho cílem je podporovat profesní rozvoj členů i oboru. Pravidelně organizuje neformální setkání a vzdělávací akce určené k profesnímu rozvoji svých členů a zájemců o obor public relations. jzf rot - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Politika (pol) - Politika domácí (pod) - Parlamenty a vlády (for) - Média a reklama (med). ID zprávy: T2023011805766|504847. Vydána 18.01.2023 15:42:13. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

PR Klub: Přednostmi Pavla jsou rozhodnost a klid, u Babiše aktivita a emoce


BBC: Monastyrskyj byl nekonvenční šéf ukrajinského ministerstva vnitra
Ve Zlínském kraji meziročně přibylo trestných činů, klesla jejich objasněnost
Zlínská Galerie Desítka vystavuje více než sto děl Josefa Lady
BASF a Eramet plánují závod na zpracování niklu a kobaltu v Indonésii
Zloděje šperků za miliony v Praze pomohl odhalit kelímek v rukou jednoho z nich

Tip k listování
Klávesa šipka vpravo zobrazí list s následující zprávou,
klávesa šipka vlevo listuje zpět v otevřených zprávách.
F11 Opakovaným stisknutím klávesy se otevře/zavře celoplošný náhled.

Najít ve zprávách
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
ODEBÍREJTE ZPRAVODAJ
Je zdarma. Zasíláme upozornění, které jsou pro vás důležité. Vaše schránka bude obsahovat vždy klíčové informace. Ve svém mobilním zařízení budete mít k novinkám přístup kdekoliv budete. S námi budete mít rychle přehled o všem co se děje. Náš zpravodaj odebírá 60.000 investorů v Čechách i na Slovensku. Zařaďte se mezi ně. Odběr lze kdykoliv odhlásit.