Loni se Česko na festivalu eat! Berlin představilo s pivem, nyní přivezlo víno
Berlín 2. března (zpravodaj ČTK) - Loni v listopadu se Česká republika představila na kulinářském festivalu eat! Berlin s pivem, nyní do německého hlavního města přivezla jihomoravská vína. Gastronomický výlet doplnila netradičně podaná kuchyně pod taktovkou šéfkuchaře Tomáše Levého nejen z jižní Moravy, ale také z tradice rakousko-uherské monarchie.
"Loni byla česká premiéra na festivalu eat! Berlin, přivezli jsme národní tým českých kuchařů a prezentovali jsme asi to nejznámější, co Česká republika v rámci gastronomie nabízí, tedy české pivo," řekla v rozhovoru s ČTK šéfka německé pobočky agentury CzechTourism Markéta Chaloupková. Poznamenala, že akce byla natolik úspěšná, že se na ni Česko rozhodlo navázat. "A přivézt do Berlína ještě něco překvapivějšího, a to je víno," uvedla.
"Říkáme, že víno je vlastně možná jedno z největších tajemství České republiky, protože ta asociace s pivem je natolik silná, že víno přebíjí," vysvětlila Chaloupková.
O víno se na festivalu postaral spolek Mladí vinaři, který tvoří 12 výrobců vína mladších 40 let. "Vzali jsme s sebou od každého našeho člena minimálně jedno víno. Od dvanácti různých vinařů máme průřez osmnácti vín a se započítáním vzorků k večeři 22 vín, a to od naturálních přes jemně perlivá, šumivá, sekty po těžší červená, aby to trochu reprezentovalo jižní Moravu a to, co se tam dá najít," řekl ČTK Vojtěch Válka z Mladých vinařů.
Festival vnímá Válka jako možnost, jak přilákat do Česka gastroturisty a zároveň získat v Berlíně kontakty, s jasným cílem ale na eat! Berlin on ani Mladí vinaři nejel. "My jsme si nic konkrétního neslibovali, spíše nám to přišlo jako dobrý nápad, dobré propojení. My takhle jako Mladí vinaři jezdíme na akce v Česku i do zahraničí, děláme také vlastní degustace. A naše vize je, že se snažíme spíš ukázat tu zábavnost a pestrost vína," řekl Válka.
Že degustace vín nemusí být strohá a nudná, Válka ukázal třeba i na tom, že vína uložili Mladí vinaři hned ve vstupní části do necek s ledem. "Jsme mladí a progresivní vinaři a chceme víno brát trochu s nadhledem a lidskostí," dodal.
Vedle vín mohli návštěvníci ochutnat i drinky od brněnských Lidí z Baru. Míchané nápoje se doplňovaly s víny a vše pak společně ladilo s pokrmy, které připravil šéfkuchař Levý se svým týmem.
Součástí menu byl mimo jiné uzený pohořelický sumec, husí knedlíček, rolka z perličky s pečenou červenou řepou nebo obalovaný telecí pavouček s kaší z pečených brambor.
Podobně jako listopadová akce na eat! Berlin, tak i ta nynější páteční byla zcela vyprodaná. Zatímco v listopadu se na gastronomickou exkurzi dostalo asi 90 lidí, nyní jich bylo 65. "Říkali jsme si, že víno si zaslouží trošku komornější prezentaci, abychom měli možnost s hosty mluvit," uvedla Chaloupková.
S čím by se Česko mohlo představit na eat! Berlin v budoucnu, nechává Chaloupková otevřené. "Zájem by byl, když jsem o tom mluvila s jednotlivými regiony. Každý region má něco speciálního, co by se dalo publiku nabídnout. Tak uvidíme, jak se spolupráce vyvine," dodala.
Aleš Zápotocký spr - sdílejte článek
Česká tisková kancelář (ČTK)
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Cestovní ruch (tur) - Služby (slz) - Bohemika (bos). ID zprávy: T2024030201851|509141. Vydána 02.03.2024 11:32:28. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.
(anglicky: Czech News Agency nebo Czech Press Agency) je česká zpravodajská agentura. Jejím posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů. Výběr zpráv ekonomického zpravodajství vám usnadní rychlou orientaci ve světě financí a drahých kovů. Zpráva je zařazena do kategorií Životní styl (spl) - Magazínový servis (mag) - Cestovní ruch (tur) - Služby (slz) - Bohemika (bos). ID zprávy: T2024030201851|509141. Vydána 02.03.2024 11:32:28. Jakékoli publikování nebo další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.